در حالی که فروشهای بلکفرایدی در سراسر دنیا آغاز شده، کارشناسان هشدار میدهند که «تخفیف بزرگ همیشه به معنای صرفهجویی نیست». آمارهای تازه نشان میدهد بیش از ۶۲ درصد خریداران سال گذشته پس از خریدهای بلکفرایدی اعلام کردهاند حداقل یک خرید غیرضروری داشتهاند که هرگز استفاده نشده است.
مارتین لوئیس، کارشناس شناختهشده امور مالی و بنیانگذار وبسایت مانی سیوینگ اکسپرت( MoneySavingExpert)، در گفتوگویی تازه با رسانههای بریتانیا میگوید:
«اگر قرار بوده آن کالا را بخری و حالا نصف قیمت شده، یعنی صرفهجویی کردهای. اما اگر قرار نبوده آن را بخری و فقط چون نصف قیمت است میخری، در واقع ۱۰۰ درصد پولت را هدر دادهای.»
بررسیهای سال گذشته نشان میدهد حدود ۲۸ درصد کالاهای تخفیفخورده پیش از بلکفرایدی بهطور مصنوعی گران شده بودند تا هنگام تخفیف، رقم بزرگتری به چشم بیاید و خریداران را فریب دهد.
در گزارشها آمده است خریدارانی که «فهرست واقعی نیازها» و «بودجه مشخص» تعیین میکنند، ۴۰ درصد کمتر دچار اشتباه یا خریدهای لحظهای میشوند.
امسال هنگام خرید در بلکفرایدی به این نکات توجه کنید:
• قیمتها را از قبل رصد کنید تا فریب تخفیفهای ساختگی را نخورید.
• نقدهای کالا را جدی بگیرید؛ بهویژه نقدهای منفی.
• از سایتهای معتبر خرید کنید؛ زیرا گزارش فروشگاههای جعلی پارسال نسبت به سال قبل از آن ۲۵ درصد افزایش داشته است.
• سیاست بازگشت کالا را بررسی کنید تا بعداً غافلگیر نشوید.
لوئیس در پایان هشدار میدهد:«بلکفرایدی در واقع یک نبرد روانی است؛ اگر آهستهتر و هوشمندتر خرید کنید، احتمال اینکه واقعاً سود ببرید بسیار بیشتر است.»
ترجمه: فاطمه رضائیان



نظر شما